Čitaonica | Aktualnosti | Zanimljivosti

Proljetni sportovi na otvorenom

26.03.2012. | Đurđica Marković

Proljeće je tu,  pitanje  je dana kada ćete morati uskočiti u oskudniju i lakšu odjeću koja otkriva sve što ste „nakupili“ tijekom zime.  Zadnji je trenutak da počnete vježbati. Teretane mrzite, niste sportski tip, nema šanse za da se motivirate za vježbanje…. I što sad? Ne očajavajte. Za vas su kao stvorene aktivnosti na otvorenom.

Evo nekih u kojima možete uživati i pritom popraviti svoju formu i fizički izgled.

Rolanje
Najveća prednost rolanja je jačanje čitave muskulature tijela, a pogotovo mišića stražnjice, nogu, bedara, leđa i trbuha – najkritičnijih zona ženske ljepote.
Pri rolanju se čitavo tijelo razgibava i jača, pa ćete osim dobrog raspoloženja vrlo brzo  biti u dobroj kondiciji uz koju će vam porasti izdržljivost te se lijepo oblikovati mišići donjeg dijela tijela. Prepustite se milovanju sunčevih zraka, izbacite iz sebe neugodne i loše misli, učinite dobro svom tijelu i duhu!  

Ako ste početnik, zglobove ruku i laktove zaštitite štitnicima pri padovima.

Bicikl

Vožnja bicikla izvrstan je trening koji će voljeti vaše srce.  Pri vožnji bicikla sagorijevaju masnoće, grade se i jačaju mišići. Za razliku od trčanja koje je za tijelo pomalo stresno (u trenucima kada  stopalo pogađa tlo), pri vožnji bicikla stresa nema. U sat vremena umjerenog pedaliranja žena teška 60 kilograma može sagorjeti i do 473 kalorija.

Okretanjem pedala utječemo na kvadricepse, mišiće stražnjice, stražnje lože i listove, utječemo na kardiovaskularni sustav i povećavamo tjelesnu formu.

Badminton

Idealan je za žene jer učvršćuje mišiće stražnjice i nogu, a ujedno utječe na pravilno držanje. Želite li pri tome i izgubiti na težini, igrajte žustrijim tempom i agresivnije i bit ćete više nego iznenađeni – u sat vremena možete izgubiti i do dva kilograma!
Trčanje po terenu, saginjanja po lopticu, koncentracija, brzi i iznenadni pokreti, te aktiviranje mišića ruku za udarce, u kratkom će roku oblikovati vaše tijelo te  povećati vašu  aerobnu izdržljivost.

Trčanje

Podugačak je spisak dobrobiti od trčanja. Nedavno je istraživanje potvrdilo kako su fizički najaktivniji trkači smanjili rizik od oboljenja za 24 posto, odnosno žene za 30 posto. Trkači su manje skloni srčanim bolestima, moždanom udaru, dijabetesu, a trčanjem se snižava i krvni tlak, te povećava imunitet. Pozitivno utječe i na slabljenje vida uzrokovano starenjem.
Pomaže i pri oslobađanju od svakodnevnog stresa. Napetost u vratu, leđima i ramenima nestaje, a poboljšano je pamćenje i razmišljanje. Preporučuju ga i stručnjaci za liječenje kliničke depresije, alkoholizma i ovisnosti o drogama. Osim dobre volje,  za trčanje vam trebaju dobre tenisice, a ženama i dobar sportski grudnjak.

Joga

Joga, na sanskrtu jedinstvo, stara je tehnika koja spaja tjelesno vježbanje i vježbe disanja. Disati svjesno i kvalitetno  najvažnije je sredstvo za transformaciju tijela, uma i emocija, a upravo se to uči kroz jogu. Nakon nekog vremena bit ćete razgibani i u boljoj formi, smireniji, imat ćete više energije i jači imunitet. Proljeće je idealno vrijeme za vježbanje joge na otvorenom.

Ova drevna istočnjačka vještina pospješuje varijabilnost srčanog ritma (HRV) što je sigurni znak srca koje puca od zdravlja, a određene joga poze (ratnik i drvo) mogu ublažiti simptome astme i olakšati život oboljelim osobama.