Čitaonica | Vrijeme na dva kotača

Jesenji Dan otvorenih vrata Harley-Davidsona

03.10.2017. | Nebojša Subanović

Razni su razlozi zašto volimo jesen. Jedan meni jako važan je taj što se baš početkom jeseni održava jedan od dva motoristička događaja koje ne propuštam: jesenji Dan otvorenih vrata Harley-Davidson salona u Zagrebu.

Zašto ga ne propuštam? Evo odgovora.

Prvi Harley-Davidson se zakotrljao američkim cestama još davne 1903 godine. Moram se malo ispraviti: motorističkim trkalištima. I u početku su uspijevali prodavati jedan do tri primjerka godišnje. Srećom, ubrzo se za taj motocikl zainteresirala američka policija. Godine 1909.  proizveli su prvi V-twin motor čijih je 1000 kubika razvijalo 7KS! Tijekom idućih deset godina HD surađuje s Američkom vojskom i tu počinje povijest. Godine 1920. proizvedeno je 28.189 primjeraka!

Sredinom prošlog stoljeća HD motocikli postaju kult. HD postaje pravi brand. Vozio ga je Marlon Brando u Wild Ones, vozio ga je Peter Fonda u Easy Rideru, vozili su ga mnogi znani i neznani, često puta je baš HD motocikl bio glavni glumac.

To je karizma kojoj ne možete odoljeti, možete je samo teškom mukom pokušati ignorirati.

Naravno, karizma Harley-Davidsona nije jedini razlog zašto sam već nekoliko godina redoviti gost njihovih Otvorenih dana.

Pivo je uvijek dobro rashlađeno, nema pjene i možete ga piti koliko hoćete. Ja se ograničim na dvije. Rijetko kada tri. Zašto? Zato što motor i alkohol ne idu zajedno.

Ukoliko se muvate oko šanka s hranom, ulovit ćete i tradicionalna pileća krilca sa žara…

…a dobrog graha ima stalno.

Ne, ni to nisu svi razlozi. Ima toga još!

Cijeli događaj je garniram izvrsnim rockom.

E, sad dolazi ono glavno. Glavno, ali ne i zadnje.

Naravno, to su motori.

I ovoga puta su bili izloženi noviteti.

Mnogi se upuste u šoping opreme, modnih detalja, sitnica…

Neki samo isprobavaju…

Najljepši dio se ipak nalazi na parkiralištu.

Kažu kako je najveća hereza kupiti Harleya, izvesti ga iz dućana i voziti takvog. A na parkiralištu je bilo mnoštvo dokaza kako je ta tvrdnja istinita.

Modifikacije su poželjne i nužne, nebitno radi li se samo o nekom detalju ili kompletnim preradama. Svaki Harley mora postati jedinstven, dobiti nešto vlasnikova karaktera, postati obilježje i izričaj njegove životne filozofije, ma kakva god ona bila. A kod tih prerada samo je mašta granica – zapravo je nema.

Na ovom Žući me je, od svih kerefeka, ipak najviše oduševilo rješenje pokazivača količine goriva!

Plava boja kombinirana s bež sedlom djeluje vrlo aristokratski, no obratite pozornost na filtar usisnika zraka!

Tri „brata“.

Kako dolikuje ovakvim skupovima, ni motoristi nisu imuni na „prerade“ i „modifikacije“.

A nađe se i mnoštvo pitoresknih modnih detalja:

Ima još nešto: to su meni dragi ljudi koje tamo srećem!

Vjerujem kako sam vam uspio odgovoriti na pitanje „Zašto volim Dane otvorenih vrata Harley-Davidsona Zagreb?“.

Jedino što mogu dodati na kraju: dođite i vi i sigurno ćete naći dovoljno razloga zašto ćete doći opet i opet i opet….