Čitaonica | Zanimljivosti

Ne dajte se prestrašiti najavama „zime stoljeća“

27.09.2013. | Đurđica Marković

hladna zima

Vjerojatno ste pročitali ili čuli da je njemački meteorolog Dominik Jung Europi najavio „zimu stoljeća“. Hrabar je to potez, posebice ako se zna da su sezonske prognoze još uvijek vrlo nepouzdane te praćene brojnim kontraverzama.

Prema Jungovim tvrdnjama, osobito bi hladna trebala biti prva dva mjeseca iduće, 2014. godine, a zatopliti bi trebalo tek u travnju. Kao razlog za ovakva predviđanja Jung vidi ponajprije arktičke struje koje dopisru do Europe te aktivnost Sunca nižu od uobičajene.

Sa Jungovom prognozom za nadolazeću zimu djelomično se  slaže i švicarski meteorolog Frédéric Glasse, koji je za dnevnik Le Matin izjavio:

“Otkrili smo anomaliju, trend koji pokazuje da bi prosinac mogao biti vrlo blag, a siječanj i veljača hladniji od prosjeka. Međutim, to je veća vjerojatnost samo za Srednju Europu.”

Na pitanje čeka li nas zaista najhladnija zima u zadnjih sto godina Glassey je odmahnuo rukom. “To je samo formula za privlačenje pozornosti”, rekao je.

Prema trenutnim podacima Klimatološkog odjela DHMZ-a zima 2013/2014. bit će prosječna ili čak malo toplija od prosjeka, odnosno slična ili malo toplija od prošle.

“Svaki zimski mjesec bit će malo topliji od prosjeka, a najveće pozitivno odstupanje bit će u siječnju. I ožujak bi, prema sadašnjim prognozama, trebao biti prosječan, stoga se ne očekuje dugo trajanje zime”, rekla je meteorologinja Dunja Mazzocco Drvar iz DHMZ-a za Jutarnji list i dodala kako je sve stvar percepcije.

“Prošla zima u cjelini bila je prosječna gledajući temperature, samo rijetko u unutrašnjosti i Dalmaciji hladnija, no padalo je puno snijega pa se svima činilo da je oštra, no bila je normalna”, napominje Mazzocco Drvar.

Prosječne bi ove zime trebale biti i oborine, iako ih se u Dalmaciji i na jugu Hrvatske očekuje nešto više.

I što reći za kraj? Pratite vremenske prognoze, one omogućuju da svoj svakodnevni život i obaveze uskladite s vremenskim prilikama. Ove dugoročne za nas obične ljude imaju manju ili nikakvu praktičnu vrijednost, uglavnom služe kao brza reklama onima koji ih plasiraju.